Η δεκαετία του ’80 σημαδεύτηκε από τα πιο δυνατά και ταυτόχρονα επικίνδυνα αυτοκίνητα του Group B στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Ήταν τόσο γρήγορα που πολλές φορές ο οδηγός δεν προλάβαινε να αντιληφθεί την αλληλουχία των στροφών και να έχει το σύνδρομο του “τούνελ” πιστεύοντας πως όλα είναι μια ευθεία! Σ’αυτή την εποχή μεσουρανούσε η Audi με το επαναστατικό σύστημα Quattro που εφαρμόζει μέχρι και σήμερα στα αυτοκίνητα παραγωγής της. Όμως, τα Audi S1 που έτρεχαν στο WRC είχαν και κάτι άλλο από τετρακίνηση. Είχαν έναν 2,5 -άρη τούρμπο 5-κύλινδρο κινητήρα που ούρλιαζε κυριολεκτικά σε κάθε ειδική, προσφέροντας απλόχερα έναν από τους πιο χαρακτηριστικούς ήχους που έχουν υπάρξει ποτέ σε αγωνιστικά αυτοκίνητα ράλλυ. Τα 500+ άλογα που έβγαιναν στο δρόμο έδιναν στην Audi το πάνω χέρι στους αγώνες, αλλά και στα πιο σπορ αυτοκίνητα που άρχισε να εξελίσσει, αρχής γενομένης από το αντίστοιχο Audi Quattro που βγήκε στην παραγωγή. 2,5 λίτρα, τούρμπο κι αυτή η μελωδία… αχ αυτός ο ήχος! Η Audi επανέφερε ήδη απ’το προηγούμενο RS3 τη διάταξη των 5 κυλίνδρων από 2,5 λίτρα και στο νέο RS3 η παράδοση συνεχίζεται. Τί είναι, όμως, το RS3; Δε μας έφτανε το S3, η γερμανική εταιρεία θέλησε να δώσει κι άλλα αναβολικά στην κορυφαία έκδοση του A3 και να φτιάξει το RS3, το σκληροπυρηνικό S3 στην ουσία. Με 367 άλογα και παράδοση που φωνάζει από μακριά, πώς να μην είναι άξιο αναφοράς; Στη συγκεκριμένη έκδοση είναι και 5-πορτο εξ ου και το Sportback. Δείτε την αναπόφευκτη συνάντηση παλιού και νέου:
Όταν το πρωτοείδαμε στην έκθεση αυτοκινήτου, μας έκανε τρομερή εντύπωση. Όχι μόνο για το τι είναι στην πραγματικότητα ένα RS3, αλλά από το πόσο “πρησμένο” και επιθετικό δείχνει από κοντά. Ένα S3 είναι πιο διακριτικό, σπορ μεν, αλλά με στοιχεία που δε φωνάζουν τόσο πολύ. Στο RS3 οι Γερμανοί κράτησαν το συντηρητικό προφίλ τους, αλλά έφτιαξαν ένα αυτοκίνητο που δεν είναι μόνο σπορ, αλλά το δείχνει με τον καλύτερο τρόπο. Στο κάτω μέρος της κλασικής – σχήματος τραπεζίου – μάσκας της Audi υπάρχει με μεγάλα γράμματα το λογότυπο που φωνάζει για το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης Quattro. Οι δύο άκρες του προφυλακτήρα είναι ορθάνοιχτες για να περνάει ο αέρας, μέσα απ’τις κυψελοειδείς γρίλιες, για να ψύχει τον κινητήρα. “Φοράει” 19-άρες ζάντες και από μέσα υπάρχει η επιλογή για κεραμικά δισκόφρενα, ενώ πίσω ο διαχύτης με τις χρωμιομένες “θήκες” για τις τεράστιες οβάλ εξατμίσεις, δίνουν στο RS3 τη μαχητική διάθεση που του ταιριάζει. Το εσωτερικό, εκτός από εξαιρετικής ποιότητας, είναι λιτό, με λίγα χειριστήρια, έχει την οθόνη στο κέντρο του ταμπλό που πετιέται κι εξαφανίζεται πανεύκολα, ενώ το τιμόνι σε προκαλεί να το στρίψεις ώστε να το ευχαριστηθείς! Είναι τριάκτινο με κοφτή βάση, ενώ στο πάνω μέρος και στη βάση του έχει αλκαντάρα για καλύτερη υφή, πιο σταθερό κράτημα στα χέρια και προφανώς για ένα πιο επιθετικό look. Τα bucket σε παίρνουν μια σφιχτή αγκαλιά σε κάθε στροφή, ενώ κάποιες λεπτομέρειες σε κόκκινες αποχρώσεις ακόμα και μέσα στους αεραγωγούς είναι λίγο υπερβολικές, αλλά θα μου πείτε από μόνο του το RS3 δεν είναι μια υπερβολή; Οπότε γιατί όχι…
Ο νέος πεντακύλινδρος της Audi πραγματικά βρυχάται, μιμούμενος τη σειρά 1-2-4-5-3 με την οποία αναφλέγονται οι κύλινδροι, δίνοντας πίσω ένα από τα πιο κλασικά… τραγούδια της Audi! Βέβαια, δεν είναι όπως παλιά που όλα ήταν ανεξέλεγκτα. Τώρα η εξάτμιση έχει κλαπέτα που, όμως, ρυθμίζονται από το Audi drive select ανάλογα με το πόσο δυνατά θέλει κάποιος να ακούει το RS3 του. Εμείς θα επιλέγαμε να το ακούμε συνεχώς. Τα νούμερα είναι αποστομωτικά πάντως. 367 ίπποι και 465 Nm μέγιστης ροπής, ήδη διαθέσιμα από τις 1.650 στρ/λεπτό. Ο κινητήρας αυτός είναι ελαφρύς, καθώς φτιάχτηκε από ελαφρά υλικά που είναι ανθεκτικά και ζυγίζει συνολικά 180 κιλά. Υπερτροφοδότηση και άμεσος ψεκασμός δημιουργούν μια ψηλή σχέση συμπίεσης (10.0:1), ενώ πρέπει να πούμε ότι κατασκευάζεται ένα μέρος του χειροποίητα από εξειδικευμένους μηχανικούς στο εργοστάσιο της Audi στην Ουγγαρία. Όλα τα παραπάνω στην πράξη σημαίνουν ότι τα πρώτα 100 km/h έρχονται με τη βοήθεια του quattro σε μόλις 4,3 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα είναι πιο μεγάλη από ένα S3 και πλέον περιορίζεται στα 280 km/h. Αν στην εξίσωση αυτή βάλουμε και το S-Tronic ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που κάνει τις αλλαγές αστραπή και με το launch control που σε βοηθάει να κάνεις μια άψογη εκκίνηση, χωρίς αχρείαστο σπινάρισμα, τότε το αποτέλεσμα είναι ξεσηκωτικό. Οι πρώτες ταχύτητες στο στάνταρ S-Tronic 7 είναι αρκετά κοντές για να βοηθούν την επιτάχυνση και η 7η υπάρχει για να ρίχνει τις στροφές στο ταξίδι και να μειώνει την κατανάλωση. Σε μικτό κύκλο θα κάψει 8,1 lt/100 km και θα βγάλει στο περιβάλλον 189 g CO2/100 km. Όχι κι άσχημα για ένα τόσο γρήγορο αυτοκίνητο.
Για το τέλος αφήσαμε το σύστημα που έχει κάνει την Audi γνωστή τις τελευταίες δεκαετίες και είναι αυτό για το οποίο φημίζονται όλα της τα γρήγορα μοντέλα. Το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης Quattro, χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο υδραυλικό συμπλέκτη τύπου Haldex, με σκοπό να μεταφέρει τη ροπή στον πίσω άξονα από 50 μέχρι και 100%. Για μια πραγματικά σπορ αίσθηση και με στόχο την οδηγική διασκέδαση, η ηλεκτρονική ρύθμιση του Quattro σε συνδυασμό με το ESC στο sport mode ή εντελώς εκτός λειτουργίας, δίνουν περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα και πολύ πιο άμεσα, με αποτέλεσμα το RS3 να είναι πιο ευέλικτο, έχοντας μια πιο “παιχνιδιάρα ουρά” και πιο άμεσο στρίψιμο στην είσοδο μιας στροφής. Η Audi ισχυρίζεται ότι σε δρόμο που γλιστράει λίγο, το RS3 μπορεί να ντριφτάρει ελεγχόμενα. Το ότι εταιρείες – όπως η Ford με το κουμπί “drift” στο Focus RS και η Audi – θέλουν να βάλουν ένα χαμόγελο στα χείλη του οδηγού μόνο καλό μπορεί να είναι για το μέλλον των σπορ μοντέλων.
Με το torque vectoring που μπλοκάρει τον εσωτερικό τροχό, αλλά και τη μεταβλητή κρεμαγιέρα τιμονιού, οι κλειστές στροφές με το RS3 είναι φουλ στην πρόσφυση, χωρίς να κουνάει καθόλου απ’τη γραμμή του, ενώ στις πιο γρήγορες και ανοιχτές υπάρχει μια μικρή τάση να φύγει το πίσω μέρος που σε καμία περίπτωση δεν είναι ανεξέλεγκτο. Η ανάρτηση McPherson μπροστά έχει τοποθετηθεί σε ένα πιο πλατύ μεταξόνιο και έχουν χρησιμοποιηθεί υψηλής αντοχής υλικά, ενώ η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω έχει σχεδιαστεί για να συμπεριφέρεται άψογα και ξεχωριστά σε κάθετες ή οριζόντιες επιβαρύνσεις του πίσω μέρους. Τα 8-πίστονα δισκόφρενα διαμέτρου 370 mm μπροστά και 310 mm πίσω έχουν κυματοειδή σχεδίαση για καλύτερη ψύξη και μικρότερο βάρος. Η ουσία είναι ότι μαζί με τα ελαστικά 235/35 κάνουν την επιβράδυνση του RS3 βίαιη και – ειδικά με τα κεραμικά δισκόφρενα – ακούραστη.
Ας μην έχουμε αυταπάτες, με σχεδόν 70 χιλιάδες ευρώ υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που μπορείς να αγοράσεις. Το RS3 είναι ένα “τραβηγμένο απ’τα μαλλιά S3” με μια ιστορία που το καταδιώκει από τα χρόνια του Group B. Όμως είναι ένα εξαιρετικά γρήγορο και σπορ αυτοκίνητο που μπορεί να προσφέρει αρκετές συγκινήσεις στον οδηγό του, ακόμα κι αν το οδηγεί καθημερινά. Ακόμα κι αν δε μάθει ποτέ τα όριά του. Δύο πράγματα θα σε έβαζαν στον πειρασμό να το επιλέξεις αντί μιας εξ’ίσου υπερβολικής – σαν concept και σαν τιμή – Mercedes A45 AMG. Πρώτον είναι ο all around χαρακτήρας του και δεύτερον ο 2,5-άρης τούρμπο που σε γυρνά πίσω στις παλιές καλές εποχές. Γκάζι, θόρυβος και ανεξάντλητη δύναμη. Πράγματα που μας λείπουν στη σημερινή εποχή…
Δείτε τη δική μας γρήγορη βόλτα με το RS3! Μα τι ήχος…
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα
[…] Του Κώστα Μπουλούκη (strivein.gr) […]